onsdag 13 oktober 2010

Full Pull 2010, Sonic Sequel @ Caroli Kyrka

För någon vecka sedan var jag med och jobbade med årets upplaga av Full Pull (http://full-pull.org/10/festival.php), en festival ägnad åt elektronisk musik och konst. Det kanske bästa var Sonic Sequel på Caroli kyrka med jävligt trevliga Modern Love-killarna Miles Whittaker (aka Pendle Coven) och Sean Canty som här kallade sig Demdike Stare. De förvandlade den nyligen övergivna kyrkan till en elektronisk helgedom med brus, maffiga basar och kluriga rytmer. En sakral upplevelse. Tidigare på dagen var jag med och riggade, och då passade jag på att ta mig ända upp i kyrkans topp, via ett tämligen livsfarligt system av knarriga trappor och stegar. Belöningen i toppen, som få "civilister" före mig fått se, var en helt fantastisk maskin som styrde de fyra klockorna i tornet. En mycket bra dag och kväll.











2 kommentarer:

  1. Jäklar alltså! Vad spännande och snyggt!

    SvaraRadera
  2. Meh..Lisen skrev precis det jag skulle skriva.

    SvaraRadera